Meidän Aurora -työryhmä toimii

Espoon perinneseurassa toimiva työryhmä järjesti syyskuussa 2016 Aurora Karamzinin elämäntyötä käsitelleen Meidän Aurora -juhlan. Samalla esiteltiin Helsingin Diakonissalaitoksen kanssa tehty aloite liputuspäivän saaamiseksi hänen kunniakseen.

Träskändan kartanon tulevaisuus

Meidän Aurora -työryhmä keskittyy alkaneen vuoden aikana Träskändan kartanon tulevaisuuden hahmottamiseen ja eräisiin yhteistyötapahtumiin Lasten kulttuurikeskus Pikku-Auroran sekä 150 vuotta täyttävän Diakonissalaitoksen kanssa.

Träskändan kartanolle on perustettu Träskändan kartanon ystävät -niminen yhdistys, jonka kanssa tehdään myös yhteistyötä lähinnä yhteisten tapahtumien muodossa.

Meidän Aurora-ryhmä vieraili 25.1.2017 Träskändan kartanolla ja tapasimme myös niitä Espoon kaupungin virkamiehiä, jotka tekevät parhaillaan selvitystä Träskändan tulevista käyttö- ja kunnostussuunnitelmista. Tavoitteenamme on, että saamme yhteistyössä Espoon kaupungin kanssa kuluvan vuoden aikana ratkaistua peruskorjaustyön käynnistämisen sekä tulevan organisaatiorakenteen.

Kartano kansalaisten käyttöön

Tulevaisuuden näkymänä näyttää Meidän Aurora -työryhmän ja Träskändan kartanon ystäväyhdistyksen mielestä vahvistuvan Anu Kyröläisen tekemän Träskända-opinnäytetyön pohjalta, että kartanoon saataisiin jatkossa Aurora Karamzinin muistoa kunnioittava kokonaisuus: kartanomuseo, kahvila, perusnäyttelyitä ja taidekokoelma, museokauppa sekä erilaisia tapahtumia (konsertit, opastukset ja teemapäivät).

Tiedotamme kevään aikana lisää tulevista tapahtumista sekä niistä näkymistä, joihin käynnissä oleva selvitystyö on johtamassa. Kiinnostuneet voivat olla yhteydessä Meidän Aurora -työryhmän puheenjohtajan Kari Koivumäen kanssa, p. 040 7722148 tai kari.koivumaki@outlook.com.

Kommentti on suljettu.