Perinneseura vieraili kaupunginmuseossa

Ryhmä Espoon perinneseuran jäseniä tapasi keskiviikkona 28.3.2018 Espoon kaupunginmuseon johtajan Maarit Henttosen ja kävi keskustelua yhteistyöstä sekä yhteisistä intresseistä.

Luovutimme kaupunginmuseon edustajille muutamia uusia perinneseuran julkaisuja ja kerroimme myös työstämme Träskändan kartanon kunnostustyön käynnistämiseksi.

Vierailutapaamisen jälkeen pääsimme tutustumaan näyttelyyn sisällissodan tapahtumista Espoossa. Oppaanamme asiantuntevasti toimineen Karolina Kouvolan toimittamana on myös saatavilla tuore teos ”Sisällissodan aikaan Espoossa”, joka valottaa sadan vuoden takaisia traagisia tapahtumia. Teeman käsittely jatkuu osaltamme perinneseuran kevätseminaarissa 8.5.2018. Perinneseura suosittelee näyttelyyn tutustumista Tapiolan WeeGee-talossa.

Teksti: Kari Koivumäki
Kuvat: Eija Koivumäki