Espoon sakraalitilat

Kohteet Espoon kartalla
Näyttelyn tekijät

Espoon sakraalitilat

Espoon perinneyhdistys Aurora on tuottanut vuoden 2007 Euroopan rakennusperintöpäivien teemaan liittyen näyttelyn Espoon sakraalitiloista. Näyttely esittelee kuvin ja sanoin espoolaisia kirkkoja, kappeleita, seurakuntataloja ja muita sakraalitiloja. Mukana on näkymiä ja yksityiskohtia sisältä ja ulkoa niin nykyajalta kuin aikaisemmilta vuosikymmeniltäkin.

Näyttely on ollut esillä lukuisissa tiloissa ja tapahtumissa vuosien 2007 ja 2008 aikana. Näyttelyn on toteuttanut Kari Pohjakallion johdolla työryhmä, jossa on ollut jäseniä Espoon perinneyhdistys Aurorasta ja Espoon seurakuntien viestinnästä. Näyttelyn verkkoversion on toteuttanut Esko Uotila. Aineiston digitoimiseen on osallistunut myös Jorma Vehmaskoski.

Espoon seurakuntayhtymä on tukenut näyttelyn tuottamista ja digitaalisen version toteuttamista.

Seuraava artikkeli >