Syksyn 2014 toimintaa

Espoon perinneseuran hallitus kokoontui syyskauden ensimmäiseen kokoukseensa 13.8.2014. Hallitus kokoontuu syksyn aikana vielä 1.10. ja 29.10. Yhdistyksen syyskokous pidetään 26.11.2014. Syyskokouksen ohjelma ja paikka vahvistetaan myöhemmin.

Esko Uotila osallistui 7.8.2014 valtakunnallisten kotiseutupäivien seminaariin kotiseutu- ja sukukirjoista. Esillä oli mm. kirjojen tietolähteet, julkaisukustannukset ja rahoituslähteet sekä digitaalisen julkaisemisen kanavat. Yhteenveto tilaisuudesta on artikkelissa Kotiseudun ja suvun tarinat -seminaari 7.8.2014

Aapo Kirvesniemi ja Esko Uotila esittelivät yhdistystä ja sen julkaisuja Sahdinvalmistuksen SM-kisoissa 9.8.2014 Espoon Lepolammella.

Lähiviikkoina perinneseura osallistuu useisiin paikallisiin tilaisuuksiin. Kauklahti-päivänä 23.8. Kauklahden kappelilla on tarkoitus esitellä yhdistyksen julkaisuja ja erityisesti tuoretta Kauklahdesta kertovaa kirjaa Seuratuvan ajoista Halmeen vintille. Espoo-päivänä 30.8. yhdistys on mukana Omnian Hyvän Mielen Lauantai -tapahtumassa ja esittelee Nallevaarin tarinoita lapsille. SyysMatin Markkinat tuomiokirkonmäellä 20.-21-9. on jälleen syksyn ohjelmassa.

Hallituksen kokouksessa sovittiin, että yhdistyksen arkistoitava aineisto lajitellaan ja luetteloidaan ja luovutetaan Espoon kaupunginarkistoon.

Espoon perinneseuralla on vireillä kirjahankkeet Espoon kansakouluista ja koulumuistoista sekä Auroran kappelin ja sen ympäristön vaiheista. Kokouksessa keskusteltiin myös uusista hankkeista.

Vuoden 2015 valtakunnalliset kotiseutupäivät järjestetään Espoossa. Perinneseuran tavoitteena on järjestää päivien yhteydessä kansakouluretki, jollainen toteutettiin paikallisesti jo syksyllä 2013. Muita mahdollisuuksia osallistua tapahtuman suunnitteluun ja ohjelmaan selvitetään.

Kommentti on suljettu.