Espoon perinneseura SyysMatin Markkinoilla

SyysMatin Markkinoita vietettiin jälleen Espoon tuomiokirkonmäellä viikonloppuna 21.-22.9.2019. Sää oli tänäkin vuonna melko suosiollinen lukuun ottamatta lauantaista virkistävää vesisadetta. Sunnuntaina olikin sitten sitä aurinkoisempi ja lämpimämpi syyssää.

Perinneseuran teltalla, kellotapulin vieressä, oli espoolaisesta historiasta kiinnostuneita jo heti aamusta. Esittelemämme seuran julkaisut ja yli sadan vuoden (v.1906) takaista kirkon seutua esittävä banderolli herättivät mielenkiintoa ja saivat aikaan jälleen vilkasta keskustelua niin kirkon ympäristön muutoksesta kuin espoolaisesta elämästä vuosikymmenien ajalta.

Myynnissä olevista perinneseuran jäsenten kirjoittamista kirjoista hyvin meni kaupaksi erityisesti uusin julkaisumme Elämää entisajan Espoossa (kirjoitus ja kuvitus Tarja Rae). Muita perinneseuran kirjoja ostettiin myös vilkkaasti, joka osoittaa, että tällaista toimintaa todella tarvitaan.

Kirjoja voi ostaa yhdistyksemme Perinnekaupasta, Auroran kappelista ja Tapiolan Akateemisesta Kirjakaupasta.

Tavataan taas ensi vuonna SyysMatin Markkinoilla!

Kommentti on suljettu.