Uusi kuulokuva: Nuottaniemen lapset

Koulut ovat taas alkaneet. Espoon perinneseura julkaisee nyt pienen koululaisen iloksi kuulokuvavideon numero 11. Nämä videot on tehty yhteistyössä Postipuun ja Päivänkehrän opettajien ja oppilaiden kanssa keväällä 2019.

Tämänkertaisen 1.18 minuuttia kestävän kuulokuvan nimi on ”Nuottaniemen lapset”. Se kertoo, kuinka ennen vanhaan lapset joutuivat pelkäämään kalastajaisien joutuessa myrskyyn. Pikku tarina perustuu perinneseuran syksyllä 2019 julkaisemaan Tarja Rakeen teokseen Elämää entisajan Espoossa, joka kuvailee erityisesti 1700- ja 1800-lukujen elämää pienten lasten silmin.

Kuulokuvan kuvat on taiteillut Tarja itse ja musiikkivinjetin leikkeen alussa ja lopussa soittaa espoolainen pelimanniyhtye Leikarit.

Kaikki aikaisemmat kuulokuvat löytyvät sivulta Elämää entisajan Espoossa kuulokuvina.

Kommentti on suljettu.