Leppävaaran kansalaismuistipiirin esittely 7.4.2021

Oletko jo ilmoittautunut webinaariin, jonka järjestämme yhteistyössä Leppävaara-seuran kanssa? Ehdit vielä ilmoittautua alla olevan painikkeen kautta. Saat sähköpostiisi linkin, josta pääset osallistumaan etäyhteydellä Teams-tapahtumaan.

Ilmoittaudu

Leppävaaran kansalaismuistipiirin esittely

Aika: keskiviikko 7.4.2021 klo 18.00
Puhujat: Arja ja Markku Salmi, Leppävaara-seura

Leppävaara-seura käynnisti suositun kansalaismuistitoimintansa jo vuonna 2002. Ryhmän kokouksiin on osallistunut noin parisataa eri ihmistä ja sen Facebook-ryhmässä on nyt yli tuhat jäsentä. Alueen rikasta historiaa on kerätty talteen valokuvina, lehtileikkeinä, tarinoina ja henkilöhistorioina. Historiaa on tehty näkyväksi laatimalla artikkeleita Lepuski-lehteen ja seuran verkkosivulle www.lepuski.fi/historia ja sitä on käytetty lähdeaineistona seuran julkaisemissa neljässä historiikissa ja dvd-filmissä.

Tule kuulemaan kokemuksia Leppävaaran kansalaismuistipiiristä. Toiminta tarjoaa esimerkin, miten paikallishistoria saadaan talteen ja asukkaat saadaan kiinnostumaan siitä. Leppävaara-seuran historiikkien yhteenlaskettu levikki on noin 7 000 kpl. Kansalaismuistipiirin merkitys paikallisen identiteetin luojana on ollut vahva, siitä on muodostunut vanhojen lepuskilaisten oma olohuone, jossa jokaisella on oikeus tuntea itsensä merkittäväksi. Fb on tarjonnut sillan muualle muuttaneiden lapsuuden kavereiden yhteydenpitoon.

Kommentti on suljettu.