Bembölen historiasta ihan paikanpäällä

Tiistaina 26.10. Espoon perinneseura ry:n uutuuskirjaa ”Bemböle – historiaa ja hölmöläistarinoita” esiteltiin oikein paikan päällä Bembölen Kahvituvassa.

Seuran puheenjohtaja Martti Hellström jututti tietokirjailija Ulf Johanssonia tämän aikanaan Espoon varakkaimman ja viisaimman kylän menneisyydestä.

Varapuheenjohtaja Esko Uotila kertoi 15 vuotta vieneestä suomennusprosessista. Seuran perustajajäsen Aapo Kirvesniemi kertoi diakuvien kera Espoon vanhoista vesimyllyistä. Paikalla oli myös kirjan kuvittaja Jens Johansson.

Bembölen Kahvituvassa noudatettiin tiukasti terveysturvallisuusmääräyksiä, ja niinpä esiintymistilaamme sai päästä vain 30 perinnetyön ystävää. Maksimimäärä tuli hienosti täyteen.

Tunnelma oli mainio. Kirjat tekivät kauppanssa ja Ulfin kynä sauhusi. Kahvi ja omenapiirakka maistuivat nekin. Kuva: Martti Hellström.

Kauniit kiitokset Kahvituvalle yhteistyöstä. Ulfin kirja on nyt myynnissä paitsi Tapiolan Akateemisessa Kirjakaupassa ja Auroran kappelissa myös Kahvituvalla ja kaupunginmuseon Talomuseo Glimsissä. Esbo Hembygdsförening myy kirjaa Lagstadissa ja tilauksina. Teoksen voi tilata myös perinneseuran nettikaupasta hintaan 20 €. Perinnekauppa

Kommentti on suljettu.