Tapiolan peruskiven muurauksesta 70 vuotta 5.9.2023

Tapiolan peruskiven muuraus 1953. Kuva: Espoon kaupunginmuseo.

Tapiolan peruskivi muurattiin 5.9.1953. Siitä alkoi uuden espoolaisen kaupunginosan, Tapiolan puutarhakaupungin muotoutuminen. Idea Tapiolasta on nyt kasvanut kiehtovaksi todellisuudeksi, joka haluaa vastata modernein ratkaisuin aikamme kasvaviin haasteisiin.

70-vuotista taivalta kannattaa jjuhlia. Espoon kaupunki, Tapiolan Kilta ja Espoon perinneseura järjestävät tapahtuman, jossa paljastetaan Tapiolan peruskiven muistomerkki.

Aika: Tiistai 5.9.2023 klo 16 – 17
Paikka: Mäntyviita 4, peruskiven luona Antikvaarinen Kirjakauppa Tessin kohdalla, miltei Kino Tapiolan vieressä.

Ohjelmassa

• avausfanfaari, Lauri Niemi, Tapiolan ex-projektinjohtaja
  • kaupunginjohtaja Jukka Mäkelän puhe ja muistomerkin paljastus
  • Tapiolan koulun oppilaiden musiikkiesitys
  • Asuntosäätiön toimitusjohtaja Esa Kankaisen ja asukasyhdistys Tapiolan Killan tervehdykset
  • Aarnivalkean alakoululaisten ajatuksia Tapiolasta ja sen tulevaisuudesta
  • muut mahdolliset tervehdykset

Tilaisuuden juontaa syntyperäinen tapiolalainen, toimittaja Olli Ihamäki.

Tervetuloa!

Tilaisuuden järjestäjät:
Espoon kaupunginmuseo, Tapiolan Kilta, Espoon perinneseura ry ja Antikvaarinen Kirjakauppa Tessi

Mäntyviidalta on helppo siirtyä suoraan läheiseen Espoon kulttuurikeskukseen Tapiolan seudun asukasiltaan, jossa keskustellaan alueen kaupunkiympäristöstä klo 19 saakka.

Kommentti on suljettu.