Kesäterveiset

Alkusyksyn tapahtumia

Espoon perinneseura on syyskaudella monessa mukana, esimerkkeinä kaksi syyskuun tapahtumaa.

Träskändan perinnepäivä 20.8.2023

Espoon perinneseura osallistuu Träskändan kartanon ystävät ry:n järjestämään Träskändan perinnepäivään sunnuntaina 20.8.2023 klo 10 – 16.
Tapahtuman ohjelma: Träskändan perinnepäivä 20.8.2023

Afton vid Esboån – Ilta Espoonjoella 7.9.2023

Perinneseura esittelee toimintaansa ja kirjojaan Afton vid Esboån ‑tapahtumassa, jonka järjestää Esbo Hembygdsförening, Lagstadin Kotiseututalossa torstaina 7.9. klo 16 – 19. Samana päivänä Lagstadin koululla juhlitaan Espoon 150-vuotiasta koululaitosta. Lagstadin koulu aloitti toimintansa vuonna 1873.

SyysMatin Markkinat 16.-17.9.2023

Perinneseuran esittelypiste on jälleen SyysMatin Markkinoilla 16.-17.9.2023 perinteisellä paikalla kellotapulin tuntumassa. Esittelemme kirjojamme molempina päivinä klo 10 – 16. Paikalla on myös perinneseuran julkaisemien kirjojen kirjoittajia.

Yrittävä Espoo -sivusto

Espoon perinneseura käynnisti espoolaisista yrittäjiä ja yrityksiä eri aikoina esittelevän Yrittävä Espoo ‑projektin kaupunginjohtaja Jukka Mäkelän aloitteesta.

Jukka Mäkelä: ”Espoo on tarina innovaatioista ja kasvusta. Espoolaisten yrittäjien mukaan täältä löytyy menestymisen eväät: osaavia ihmisiä, verkostoja ja yhteyksiä, oikeanlaista asennetta ja näkemystä. Tärkein tae menestymiselle on kuitenkin yhdessä tekeminen. Paras voimavaramme ovatkin asukkaat, yhteisöt ja yritykset. Jaa muistosi ja tarinasi espoolaisyrityksistä ennen ja nyt. Tehdään yhdessä Espoo-tarina!”

Vuoden 2023 teemasivusto Yrittävä Espoo täydentyy. Uusinta sisältöä ovat Viherlaaksolaiset ry:n toimittamat paikallisista yrityksistä kertovat artikkelit, jotka on alun perin julkaistu vuosien 1987 ja 2010 välisenä aikana.

Aapo Kirvesniemi on kirjoittanut kiinnostavan kuvauksen Lintuvaaran teollisuusalueesta ja omasta työstään alueella toimineessa yrityksessä. Palokärjentiellä sijainneet teollisuusrakennukset on pääosin jo purettu, ja niiden paikalle rakennetaan kerrostaloja.
Lintuvaaran teollisuusalueen kuusi vuosikymmentä

Kommentti on suljettu.