Aurora-henki elää Träskändassa

Kuluvana vuonna on Träskändan kartanon ympäristössä vietetty poikkeuksellisen aktiivisesti Aurora Karamzinin muistoa kunnioittavia hetkiä. Espoon perinneseura järjesti 1.8.2017 Taidetalo Pikku-Aurorassa yhteistyössä taidetalon henkilöstön kanssa lapsille ja lapsiperheille tarkoitetun Auroran syntymäpäiväjuhlan. Heti perään eli sunnuntaina 6.8. olimme mukana Träskändan kartanon ystävät ry:n järjestämässä Aurora-juhlassa, jossa oli monipuolinen kulttuuriohjelma.

Perinneseura myi juhlatilaisuudessa omia julkaisujaan, joilla oli hyvä menekki.

Sunnuntain juhlaan osallistui muutamia satoja ihmisiä – osin sateisesta säästä huolimatta. Kulttuuriohjelmasta vastasivat mm. kitaristi Osmo Palmu, Iina Johansson Jazz-trio sekä Puhallinseitsikko Aurora. Luentoja kuultiin puutarhaviljelystä.

Juhlassa ratkaistiin myös Aurora-leivosta koskevan kilpailun tulokset. Kilpailun voitti nuori taituri Marilla Happonen, joka oli leivoksen toteutusta varten perehtynyt laajasti Aurora Karamzinin elämään.

Tunnelma oli koko juhlan ajan varsin mukava ja saimme jälleen kokea sen, kuinka Träskändan kartano ympäristöineen soveltuu hienosti tällaisen kulttuuritoiminnan järjestämiseen. Tapahtumassa kerättiin edelleen nimiä Träskändan kartanon säilyttämistä koskevaan kuntalais-aloitteeseen, jonka osalta ollaan pian siinä tilanteessa, että tarvittavat 4000 nimeä ovat koossa.

Espoon perinneseuran Aurora-työryhmä jatkaa aktiivista toimintaansa. Lisätietoja saatte tarvittaessa allekirjoittaneelta.

Kari Koivumäki
p. 040-7722148

Kuvat: Eija Koivumäki ja Martti Hellström.

Kommentti on suljettu.