Espoon perinneseuran toimintaa vuonna 2019

Julkaisut ja tiedottaminen

Perinneseura julkaisi vuoden 2019 aikana kaksi kirjaa:

• Eija Koivumäki – Nina Mäkelä – Leena Yrjölä: Aurora Karamzin -oppimateriaali
    Aurora Karamzinista kertovan oppimateriaali auttaa kulttuurihistoriaan perehdyttämistä erityisesti Espoon kouluissa. Julkaisu koostuu Aurora Karamzinin elämän esittelystä, havaintomateriaalista ja lisäksi lopussa on tehtäväpaketti eri luokka-asteille.
  • Tarja Rae: Keittiömuistoja ja ruokaohjeita Espoosta
    Espoolaiseen ruokaperinteeseen onkin sekoittunut runsaasti myös muiden maakuntien perinnettä. Veden ja metsän antimet ovat olleet arki- ja juhlaruokien vankkaa vuosisataista perinnettä ja muuntuneet myös nykykeittiön käyttöön sopiviksi.

Perinneseuran julkaisut

Muuta toimintaa

• Espoon kaupunginmuseon kanssa toimittiin tiiviissä yhteistyössä tulevan Maatilojen Espoo -kirjan aineiston keräämisessä ja sisällön tuottamisessa. Kirjan julkaisuajankohta: vuoden 2020 helmikuu.
  • Käynnistettiin espoolaisten linja-automuistojen keruu ja julkaiseminen verkkosivuilla.
  • Perinneseuran verkkosivuilla osoitteessa ja yhdistyksen Facebook-sivulla jatkettiin tiedottamista yhdistyksen toiminnasta. Sivustolla toimii myös perinneseuran julkaisujen verkkokauppa. Tapahtumista tiedotettiin Länsiväylä-lehden ja Helsingin Sanomien tapahtumakalentereissa.
  • Jäsenille ja sidosryhmille tiedotettiin tapahtumista ja toiminnasta sähköpostitse jaettavalla Uutiskirjeellä, joita oli seitsemän.
  • Kehitettiin yhteistyötä erityisesti Träskändan kartanon ystävät ry -yhdistyksen kanssa.
  • Esko Uotila esitteli perinneseuran toimintaa Nuuksio-seuran vuosikokouksessa 27.3.2019. Puheenjohtaja Martti Hellström esitteli 10.10.2019 klo 18-18.30 Entressen Sinisessä huoneessa perinneseuraa ja sen julkaisuja Lions Club Espoon keskuksen jäsenille.
  • Perinneseuran 25-vuotishistoriikin suunnittelu aloitettiin.

Lue lisää Toimintakertomus 2019

Kommentti on suljettu.