Perinneseuran Kummitus-webinaari 26.11.2020

Espoon perinneseuran ensimmäinen webinaari pidettiin tunnin mittaisena Skype-kokouksena 26.11.2020. Tilaisuuden järjestäjinä ja vetäjinä toimivat Martti Hellström ja Esko Uotila.

Pääohjelmanumerona oli Kummitustarinoita Espoosta -kirjan julkistus. Kari Forsberg oli koonnut kummitustarinoita kotikaupungistamme. Kauniin kirjan oli taittanut ja kuvittanut Leena Yrjölä. Kari oli laatinut inspiraation vallassa huikean myyntipuheenkin.

Kari ja Leena kertoivat myös livenä kirjan syntyprosessista. Yksi kirjan kertomuksista kuultiin ääni- ja kuvatehostein. Lukijana oli Jukka Jokiranta Espoon työväenteatterista.

Kirjan esittelyn jälkeen perinneseuran tietokirjailijat Esko Uotila, Martti Hellström, Nina Mäkelä ja Tarja Rae kertoivat perinneseuran kustantamista kirjoista ja antoivat etukäteen kuvatuilla videoilla vinkkejä omiin kokemuksiinsa perustuen uusille, oman tietokirjan kirjoittamista harkitseville.

Kunkin muutaman minuutin mittaisen videon jälkeen osallistujilla oli mahdollisuus tehdä kysymyksiä ja ehdotuksia.

Webinaari toteutettiin Skype-kokouksena. Tapahtumaan oli pitänyt ilmoittautua etukäteen, ja näin sai linkin webinaariin. Osallistujia oli lähes 20 – melkein kaikki ilmoittautuneet tulivat myös oikeasti ”paikalle”.

Seminaariin osallistujat antoivat kannustavaa palautetta ja kiitosta tilaisuuden järjestämisestä. Tulemme jatkamaan etätapahtumien järjestämistä perinteisten kokoontumisten ohella. Perinneseura on mukana digiajassa.

Kommentti on suljettu.