Joulu tulee! Elämää entisajan Espoossa -kuulokuvasarja jatkuu.

Espoon perinneseura julkaisee nyt kuulokuvavideon numero 10. Videot on tehty yhteistyössä Postipuun ja Päivänkehrän opettajien ja oppilaiden kanssa.

Tämänkertaisen 1.27 minuuttia kestävän kuulokuvan nimi on ”Punatulkun joulu”. Se kertoo, kuinka ennen vanhaan joulun alla pidettiin huolta eläimistä. Pikku tarina perustuu perinneseuran syksyllä 2019 julkaisemaan Tarja Rakeen teokseen Elämää entisajan Espoossa, joka kuvailee erityisesti 1700- ja 1800-lukujen elämää pienten lasten silmin. Kuulokuvan kuvat on taiteillut Tarja itse ja musiikkivinjetin leikkeen alussa ja lopussa soittaa espoolainen pelimanniyhtye Leikarit.

Kaikki aikaisemmat kuulokuvat löytyvät sivulta Elämää entisajan Espoossa kuulokuvina.

Kommentti on suljettu.