Leppävaaran kansalaismuistipiirin esittely 7.4.2021

Espoon perinneseura ja Leppävaara-seura järjestivät yhteistyössä webinaarin, jossa esiteltiin Leppävaaran kansalaismuistipiirin toimintaa. Toimintaa esittelivät Arja ja Markku Salmi Leppävaara-seurasta.

Webinaarin esitykset voi katsoa ja kuunnella perinneseuran Youtube-kanavalla osoitteessa https://youtu.be/xhm3AzITq8c

Webinaarin esitysmateriaali löytyy osoitteesta Kansalaismuistipiirin esittely 7.4.2021

Leppävaara-seura käynnisti suositun kansalaismuistitoimintansa jo vuonna 2002. Ryhmän kokouksiin on osallistunut noin parisataa eri ihmistä ja sen Facebook-ryhmässä on nyt yli tuhat jäsentä. Alueen rikasta historiaa on kerätty talteen valokuvina, lehtileikkeinä, tarinoina ja henkilöhistorioina. Historiaa on tehty näkyväksi laatimalla artikkeleita Lepuski-lehteen ja seuran verkkosivulle www.lepuski.fi/historia ja sitä on käytetty lähdeaineistona seuran julkaisemissa neljässä historiikissa ja dvd-filmissä.

Leppävaara-seuran historiikkien yhteenlaskettu levikki on noin 7 000 kpl. Kansalaismuistipiirissä on 20 vuoden aikana järjestetty peräti noin 300 tapahtumaa.

Kommentti on suljettu.