Espoo 50 vuotta kaupunkina

Espoo on täyttänyt tänä vuonna 50 vuotta kaupunkina. Espoon juhlavuosi huipentuu 22.-27.8. vietettävään Espoo juhlii! ‑viikkoon, jonka päättää Espoo-päivä lauantaina 27.8.

Espoon perinneseura on ottanut kaupungin ensimmäiset vuosikymmenet tämän vuoden teemakseen. Olemme koonneet yhdessä mm. kaupunginosayhdistysten kanssa sivuston, jossa on kymmeniä muisteluksia viime vuosikymmeniltä eri puolilta Espoota. Sivuston on toteuttanut ja sitä ylläpitää Esko Uotila. Sivuihin voi tutustua osoitteessa Espoo 1972.

Perinneseura otti vastaan Kaupunkitapahtumat Espoon haasteen laatia 10 historiataulua historiapolulle, joka on esillä Espoo juhlii! -viikon Juhlakarnevaaleilla viidessä tapahtumassa eri puolilla Espoota. Taulujen tausta-aineistoon verkossa voi tutustua tauluilla olevien QR-koodien kautta. Historiataulujen aineisto löytyy verkosta osoitteesta Historiapolku.

Yksi historiataulujen teemoista on koulutus Espoossa. Martti Hellström tuotti yli 50 artikkelia eri koulutusmuodoista esiopetuksesta korkeakouluopetukseen. Marjatta Kuitunen stilisoi artikkelit, ja Esko Uotila julkaisi ne verkossa ryhmiteltynä kuudelle eri vuosikymmenelle.

Koulutuskokonaisuus ja linkit artikkeleihin löytyvät sivulta Koulutus Espoossa 1970-2020-luvuilla.

Kommentti on suljettu.