Tervetuloa syysseminaariin Lelutarinoita Espoosta 8.11.2022

Espoon perinneseura julkistaa kirjan Lelutarinoita Espoosta syysseminaarissa Auroran kappelissa, Heiniemenpolku 1, tiistaina 8.11.2022 klo 18.00 alkaen.
Kahvitarjoilu klo 17.30 alkaen.

Voit seurata seminaaria myös etäyhteydellä osoitteessa youtu.be/emJW_DUKCS4

Ohjelma:

• Tervetuloa, Martti Hellström, Espoon perinneseuran puheenjohtaja
  • Museo Leikin esittely, Johanna Rassi, museonjohtaja
  • Lelutarinoita Espoosta -kirjan esittely, Tarja Rae
  • Poimintoja lelutarinoista

Tervetuloa!

Kirja on myynnissä seminaarissa sekä Perinnekaupassa, Tapiolan Akateemisessa Kirjakaupassa ja Auroran kappelissa. Kirjan hinta on 15 €.

Lelutarinoita Espoosta

Espoolaisissa kodeissa säilytetään monenlaisia leluja. Espoon perinneseurassa nousi toive tallentaa näiden lelujen tarinoita. Tarinat ajoittuvat vuodesta 1925 aina 2000-luvulle. Monet kirjassa mainitut lelut ovat edelleen tärkeällä paikalla omistajiensa kodeissa.

Nämä muistot kertovat siitä, että lelu ei ole ainoastaan esine. Ne kertovat myös niihin liittyvistä tunteista. Rakasta lelua voikin kutsua tunteiden tulkiksi.

Leluihin liittyviä muistoja ihmisillä on ollut jo vuosituhansia.

Tämä kirja tarjoaa pienen katsauksen espoolaisiin leluihin liittyviin tarinoihin ja muistoihin. Kiitos kaikille teille, jotka jaoitte muistonne ja kokemuksenne omista leluistanne. Erityinen kiitos Leena Yrjölälle, joka on luonut kirjan visuaalisen, eri aikakausien henkeen hyvin sopivan ulkoasun.

Tarja Rae

Kommentti on suljettu.