Kansakouluretki 7.9.2013

Perinneyhdistys järjestää Kansakouluretken lauantaina 7.9.2013 klo 12 – 16. Retki liittyy Euroopan rakennus-perintöpäivien teemaan Eläköön rakennus! ja suuntautuu hienoihin espoolaisiin kansakoulurakennuksiin, jotka ovat nykyisin uudessa käytössä. Näemme myös useita yhä koulukäytössä olevia vanhoja koulurakennuksia.

Retkioppaana toimii loistava Espoo-opas Mari Nevalainen. Hän tutustuttaa retkeläiset myös kansakoulun historiaan sekä espoolaisten koulumuistoihin ja värikkäisiin tarinoihin kouluista, opettajista ja oppilaista.

Retki alkaa Espoon keskuksesta kaupungintalon pysäköintipaikalta, osoite Espoonkatu 1, lauantaina 7.9.2013 klo 12.00 ja päättyy samaan paikkaan klo 16.00.

Retken hinta on 25 €/henkilö ja perhelippu 50 €, jolla retkelle pääsevät perheen vanhemmat ja lapset. Retken hintaan sisältyy iltapäiväkahvit. Maksu yhdistyksen tilille FI30 1802 3000 0007 96.

Ilmoittautumiset Heikki Sorvarille, puh. 040 532 7604 tai sähköposti  ]]> ]]>Tämä sähköpostiosoite on suojattu roskapostia vastaan, aseta javascripttuki päälle nähdäksesi osoitteen. ]]>  20.8.2013 mennessä. Paikkoja on rajoitetusti!

Oheisessa kartassa ja valokuvissa on esitelty eräitä retkikohteita.

Katso Kansakouluretki suuremmalla kartalla

Entisiä kansakouluja