Tietovisa 3: Espoo 50 vuotta kaupunkina

Espoosta tuli kaupunki 1.1.1972, ja paljon on ehtinyt tapahtua ja moni asia muuttua viime vuosikymmeninä.

Testaa, miten hyvin tunnet Espoon lähihistoriaa.

Results

Share your score!
Tweet your score!

#1. Runoilija Katri Vala asui sota-aikana Espoossa. Missä päin Espoota on nykyisin Katri Valan tie?

#2. Lippajärvellä on vuodesta 1977 alkaen toiminut Auroran koulu. Millä nimellä koulu tunnettiin aikaisemmin?

#3. Missä kaupunginosassa sijaitsevat Raili ja Reima Pietilän suunnittelemat Suvikummun kerrostalot?

#4. Juhannusmäellä Mankkaalla toimiva Teatteri Hevosenkenkä perustettiin vuonna 1975. Mihin käyttöön teatterirakennus oli alunperin rakennettu vuonna 1899?

#5. Mikä on Espoon korkein asuinrakennus?

#6. Keilaniemeen valmistui vuonna 1976 Nesteen torni, joka tunnettiin myös nimellä Raaden hammas. Rakennus toimi Nesteen ja Fortumin pääkonttorina. Mikä on rakennuksen nykyinen nimi?

#7. Suomen toinen täysimittainen golfkenttä avattiin Espooseen vuonna 1982. Mikä on tämä kenttä?

#8. Maineikkaat espoolaiset uimaseurat Espoon Uimaseura, Laaksolahden Viri , Simmis Espoo ja Tapiolan Uimarit yhdistyivät vuonna 2004. Mikä on tämän Suomen suurimman uimaseuran nykyinen nimi?

Valmis

Aikaisemmat tietovisat