Terveisiä SyysMatin Markkinoilta!

Espoon tuomiokirkkoseurakunta järjesti pandemiatauon jälkeen jälleen perinteiset SyysMatin Markkinat. Ensimmäiset toteutettiin vuonna 2008. Markkinoiden alkuperäinen idearyhmä silloin, kohta 15 vuotta sitten, oli Alarik Corander, Tarja Rae ja diakoni Merja Lehtisalo.

Ilmojen haltijakin suosi nyt SyysMattia: sää oli syksyisen raikas ja yleisövirta melkoinen: kaikenikäisiä vauvasta vaariin.

Espoon perinneseura on ollut telttoineen parhaalla paikalla kellotapulin vieressä useita vuosia. Niin myös tänä syksynä. Jaoimme perinneinnostustamme seitsemän ihmisen voimin. Iloisia kulkijoita kohtaamassa olivat tällä kertaa Aapo, Esko, Heikki, Kari, Leena, Marjatta ja Rainer. Tarja oli mukana tapahtumassa, mutta seurakunnan tehtävissä.

Perinneseuran kirjat kiinnostivat paljon. Kolme ylivoimaista suosikkia olivat:
– Kummitustarinoita Espoosta
– Espoolaisia keittiömuistoja ja ruokaohjeita
– Maatilojen Espoo

Perinneseuraan liittyi myös muutamia uusia jäseniä, lämpimästi tervetuloa!

Perinneseuran telttakatoksessa olivat vuorollaan Esko, Martti ja Aapo esittelemässä yhdistyksen toimintaa ja kirjoja.

Kierros Espoon Kirkon hautausmaalla -kirjan kirjoittaja, perinneseuran jäsen Marja-Liisa Kaistila on esittelykierroksellaan.
Mattimaija tarjosi markkinavieraille makoisia omenoita.

SyysMatti järjestetään taas ensi vuonna, 17.–18.9.2022, jos maailma on mallillaan.
Tavataan silloin!

Martti Hellström