Espoolainen joulu 1700- ja 1800-luvuilla
Joulu oli tuolloin juhlista suurin ja odotetuin. Takana olivat raskaat syystyöt. Lepo Tuomaanpäivästä Nuutinpäivään antoi voimia jaksaa pitkä ja usein kylmä kevätkausi. Jouluaikana ei tehty, kuin välttämättömät karjanhoitotyöt. Joulu tiesi keittiöväelle paljon puuhaa. Leivottiin limppua, tehtiin makkaroita ja jouluolutta sekä … Jatka lukemista →
